2-manieren-om-nog-eenvoudiger-contact-aanvragen-via-facebook-te-krijgen

2 Manieren om Nog Eenvoudiger Contact Aanvragen via Facebook te Krijgen!


Facebook heeft het nu nóg makkelijker gemaakt om in contact te komen met jouw potentiële klant! Ondanks dat deze Facebook update nu (25-03-2016) alleen nog in de Verenigde Staten is doorgevoerd, hebben  we 2 trucjes gevonden waardoor je er direct gebruik van kunt maken ZONDER ook maar 1 extra handeling te verrichten.

Heb je een Facebook business page en wil je Facebook marketing inzetten om in contact te komen met jouw potentiële klant? Dan raad ik je zeker aan om verder te lezen. Eenvoudiger en persoonlijker kun je het niet maken voor jouw doelgroep.

Waar vind ik mijn Facebook Message Link?

Manier 1

Facebook pagina beheerders in de Verenigde Staten kunnen een korte link aanmaken. Wanneer een Facebook gebruiker op deze link klikt, opent direct de Facebook messenger een nieuw bericht gericht aan jouw Facebook pagina.

Zie hieronder hoe dat er uit ziet bij Facebook pagina’s in de VS:

Facebook Message Link

Facebook Message Link

Zoals je ziet wordt de volgende link weergegeven: http://fb.me/msg/FurstenForestEU
Het gedeelte na de slash is hetzelfde als jouw Facebook pagina URL.

Facebook Message Link

Ondanks dat je zelf nog niet de optie ziet staan om deze Facebook message link aan te maken, kun je dezelfde link gebruiken en simpelweg jouw eigen Facebook URL er van maken.

Ik zal je een voorbeeld geven. Onze Facebook pagina URL ziet er als volgt uit:

Facebook Message Link

Vervolgens verander je de URL naar http://fb.me/msg/DigitusMarketing en heb je jouw Facebook message URL klaar voor gebruik.

Manier 2

Het 2e trucje om aan deze link te komen is door de taal van jouw persoonlijke Facebook profiel te wijzigen naar “English US”. Met deze instelling kun je via de “Message” knop zoals het voorbeeld hierboven de link eenvoudig kopiëren.

Als een desktop Facebook gebruiker op deze link klikt, wordt de Facebook Messenger direct gestart in de webbrowser en kan de gebruiker direct beginnen met typen.

Als een mobiele Facebook gebruiker op deze link klikt, gebeurt hetzelfde. Mocht deze gebruiker de Facebook Messenger App geïnstalleerd hebben, krijgt hij/zij eerst de keuze om de link te openen via de Facebook Messenger App of via de webbrowser.

Hoe ga je de Facebook Message Link inzetten om business binnen te halen via Facebook?

Ik neem aan dat je al weet hoe effectief Facebook Marketing is om zichtbaar te zijn bij jouw doelgroep en in contact te komen met jouw potentiële klanten. En als je je wel eens verdiept in marketing, weet je ook dat je jouw potentiële klanten zo min mogelijk handelingen moet laten uitvoeren wanneer je de conversie ratio wil maximaliseren.

Facebook Advertenties inzetten met de Facebook Message Link

Wanneer je adverteert met de doelstelling dat jouw potentiële klant contact met je op moet nemen via telefoon of skype, stuur je ze normaal gesproken door naar een landingspagina met contact formulier (er zijn zelfs ondernemers die instructies geven in hun advertentie hoe er contact opgenomen kan worden). Dit hoeft dus niet meer!

Je maakt een link advertentie aan zoals je normaal ook doet. Je stelt de targeting in op de doelgroep die voor jou interessant is natuurlijk. Maar nu voer je bij de URL geen landingspagina in maar de Facebook Message URL. Op deze manier maak je het voor jouw potentiële klanten nog makkelijker om contact met je op te nemen zonder de extra stap van een landingspagina.

 

Wil jij ook ontdekken met welke 7 geheimen je van elke campagne een knallend succes maakt? Download dan het gratis e-book “Hoe de Meest Succesvolle Ondernemers Facebook Inzetten als Marketing Machine”.

Rogier van Voorst

Over Rogier van Voorst

Rogier van Voorst is verantwoordelijk voor het bedenken, uitwerken en optimaliseren van volledige marketing strategieën waarbij de focus ligt op het lanceren van producten, diensten of evenementen met als doel zoveel mogelijk sales realiseren.

Hij heeft tijdens zijn studietijd de opleiding IT beheer afgerond. Maar het bloed kroop waar het niet gaan kon, zo belandde hij in de wereld van sales en marketing. Hier groeide hij al snel door tot salesmanager, waar hij eindverantwoordelijke was voor 2 afdelingen. Door zijn theoretische kennis op IT gebied en ruime praktijk ervaring met marketing methodes is geen online marketing strategie hem te gek.

Zijn visie: “The moment you stop improving, is the moment you stop being the best!”

comments powered by Disqus

Bel mij terug



Je gegevens zijn veilig

Download E-book


Download E-book