hoe-je-achterhaalt-welke-advertenties-het-best-voor-jou-werken

Hoe je achterhaalt welke advertenties het best voor jou werken


Splittesten, ook wel bekend als A/B testen. Mocht je onbekend zijn met splittesten, dit houdt in dat je meerdere advertenties draait, op dezelfde doelgroep met dezelfde doelstelling. Om vervolgens de resultaten te vergelijken en aan de hand hiervan te gaan optimaliseren.

Dus als je verschillende ads hebt draaien, op dezelfde doelgroep met hetzelfde doel, kijk je na 1 of meerdere dagen, welke ad het best scoort. Vervolgens laat je de best scorende ad draaien. Uiteraard is het verstandig om vanaf die ad weer verder te gaan splittesten.

Probeer telkens 1 aspect van jouw advertentie te splittesten. Je begint bijvoorbeeld met 2 verschillende afbeeldingen, maar met dezelfde beschrijving en koptekst. Zie hieronder een voorbeeld van ons uit de oude doos. We waren benieuwd welke foto beter zou presteren, die van Parsifal of mij. :)

Facebook SplittestenFacebook Splittesten

 

Nadat je deze 1 of meerdere dagen laat draaien, zul je zien welke afbeelding het best scoort. De minst goed scorende advertentie zet je stop. Van de best scorende advertentie maak je weer 2 versies, maar ditmaal pas je bijvoorbeeld de koptekst aan. Zo kun je telkens 1 aspect aanpassen om verder te testen en optimaliseren.

Nu je een idee hebt van hoe splittesten werkt, kun je dat natuurlijk ook gaan toepassen op advertentieset (doelgroep) niveau. Denk aan splittesten van locatie, leeftijd, geslacht, interesses, gedrag etc.

Dit proces kun je blijven herhalen, totdat jouw advertenties knallende resultaten opleveren!

 

Wil jij ook ontdekken hoe je van elke campagne een knallend succes maakt? Download dan het e-book “Hoe de Meest Succesvolle Ondernemers Facebook Inzetten als Marketing Machine”.

Rogier van Voorst

Over Rogier van Voorst

Rogier van Voorst is verantwoordelijk voor het bedenken, uitwerken en optimaliseren van volledige marketing strategieën waarbij de focus ligt op het lanceren van producten, diensten of evenementen met als doel zoveel mogelijk sales realiseren.

Hij heeft tijdens zijn studietijd de opleiding IT beheer afgerond. Maar het bloed kroop waar het niet gaan kon, zo belandde hij in de wereld van sales en marketing. Hier groeide hij al snel door tot salesmanager, waar hij eindverantwoordelijke was voor 2 afdelingen. Door zijn theoretische kennis op IT gebied en ruime praktijk ervaring met marketing methodes is geen online marketing strategie hem te gek.

Zijn visie: “The moment you stop improving, is the moment you stop being the best!”

comments powered by Disqus

Bel mij terug



Je gegevens zijn veilig

Download E-book


Download E-book


Gratis 3-delige video serie

De Formule Achter de ‘Marketing Machine’ Methode

Een video serie waarin Parsifal je laat zien hoe je op de automatische piloot relevante klanten aantrekt, terwijl jij je bezig houdt met je core-business!